Jesteś tutaj: Home
3 października 2013 w godzinach popołudniowych w naszym przedszkolu odbył się festyn, którego mottem przewodnim były „Jesienne harce”.
Po uroczystym przywitaniu wszystkich rodziców i gości przez panią dyrektor, wszystkie grupy przedstawiły część artystyczną. Najmłodsze „Motylki”, dla których był to pierwszy tak poważny występ w naszym przedszkolu, zaśpiewały piosenkę pt. „Pięć paluszków rączka ma”. Także „Krasnoludki” bardzo przeżywały swój występ. Mimo to, z wielkim zaangażowaniem zaśpiewały piosenkę „My jesteśmy krasnoludki”. „Stokrotki” zachwyciły tańcem „Misie” oraz piosenką „Guten Tag, sagen alle Kinder”. „Słoneczka” wystąpiły w języku niemieckim, zaśpiewały „Guten Tag liebe Leute” oraz przestawiły krótką scenkę pt. „Luftbalon”. Nasze „Pszczółki” zagrały jak prawdziwa orkiestra. Do „Muzyki na wodzie” F. Hendla dzieci nie tylko zatańczyły „Country Dance”, lecz także zagrały na instrumentach po przewodnictwem dyrygenta. „Muchomorki” zaś zatańczyły taniec integracyjny do melodii flamandzkiej „Bravado”. „Biedronki” wystąpiły z piosenkami: „On the farm” i „The body song” w języku angielskim, ilustrując je ruchowo.
Po występach poszczególnych grup, na scenie zaprezentowały swoje umiejętności gimnastyczki z UKS „Gwiazda”. Na jesiennym festynie także, nie brakowało zabaw i konkursów dla dzieci i rodziców, przygotowanych przez nauczycielki z naszego przedszkola. Były rzuty woreczkiem do celu, biegi z piłką, budowanie wieży z klocków w jak najszybszym czasie, a nawet nawijanie koralików na sznureczki. Każdy uczestnik zabawy otrzymał nagrodę.
Oprócz zabaw i konkursów mieliśmy bufet, gdzie można było posmakować sałatki ziemniaczanej, chleba ze smalcem, ziemniaków w mundurkach, sałatki owocowej, a także można było napić się kawy i herbaty.
Pieniążki, które zabraliśmy przeznaczymy m.in. na zakup projektora laserowego do zajęć relaksacyjnych.
Dziękujemy wszystkim za udaną zabawę!
Pierwszy numer przedszkolnego miesięcznika – „Wieści Przedszkola”, ukazał się w listopadzie 2003 roku. Jak zawsze, początki bywają trudne. Pierwszych osiem numerów powstawało bowiem w pocie czoła, tylko spod „czcionki” dyrektora przedszkola – Katarzyny Jackowskiej, ale we wrześniu 2004 roku zespół redakcyjny został znacznie powiększony, w skład którego wchodziły cztery osoby: Katarzyna Jackowska, Iwona Jendrosek, Katarzyna Leszczyńska i Katarzyna Tiffert., a we wrześniu 2005 roku do zespołu dołączyła również Jadwiga Kochańska. Obecnie zespół redakcyjny stanowi cała Rada Pedagogiczna.
Gazetka, od początku jej istnienia, zawierała pięć głównych bloków tematycznych: artykuły o psychofizycznym rozwoju dziecka w odniesieniu do różnych sfer, wydarzenia przedszkolne i ogłoszenia, tematykę kompleksową realizowaną w poszczególnych grupach, główne zagadnienia realizowane na językach obcych: „Wir lernen Deutsch” i „We lern english” oraz kupony konkursowe dla dzieci, zawierające zadania edukacyjne.
Dwanaście numerów gazetki wydanych było w formacie A4 - do grudnia 2004r. W styczniu 2005 roku, trzynasty numer już przybrał nieco mniejszy wymiar – A5, co podyktowane było głównie względami ekonomicznymi, ponieważ z uwagi na zwiększoną od 2004 roku liczebność oddziałów, zwiększył się również nakład naszej gazetki, z 40 sztuk na ok.60.
Dokonując podsumowań, można obliczyć, iż od 2003r. „Wieści Przedszkola” wyszły w nakładzie 5 840 sztuk. Ogólnie w 100 numerach ukazało się:
- 60 ogłoszeń
- 156 artykułów o psychofizycznym rozwoju dziecka w odniesieniu do różnych sfer,
- 201 artykułów o wydarzeniach przedszkolnych.
W gazetce ukazało się wiele ciekawych, pouczających artykułów, których autorkami były często nauczycielki naszego przedszkola oraz inni specjaliści: psychologowie, pedagodzy i logopedzi z Publicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Oleśnie: Katarzyna Zygmunt, Anna Krzykowiak, Małgorzata Szczurek, Bożena Brucka, Grażyna Mazur, Janina Widera, a także pojawił się dział medyczny – artykuł napisała również pani doktor pediatra – Anna Niesłony oraz pani higienistka – Magdalena Bryś. Podczas realizacji projektu unijnego „Dzieci są naszą przyszłością warto w nie inwestować”, w roku szkolnym 2012/2013, w gazetce ukazał się dodatkowy blok tematyczny - „Logopedyczny kącik”, redagowany przez panią Agnieszkę Puchała – logopedę, który zawierał szereg ćwiczeń i metod wywoływania poszczególnych głosek w ewentualnie zaburzonej mowie dziecięcej.
Wiele artykułów, dotyczących wydarzeń przedszkolnych, znalazło swoje echo również w lokalnej prasie – w „Kulisach Powiatu”, w „Oleskim Telegrafie” czy „Olesno info”.
Miesięcznik „Wieści Przedszkola” pełni rolę nie tylko informacyjną ale ma za zadanie uczyć i bawić przedszkolaka i jego rodzica, co mamy nadzieję od 10 lat czyni.
Pierwsze dni września, to okres szczególnie trudny dla dzieci. Aby przekroczenie progu przedszkola nie było przykrym doświadczeniem dla dziecka, rodzice od najwcześniejszych lat powinni wdrażać go do samodzielności, samoobsługi, poszerzać krąg kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi, wzmacniać pozytywne zachowania społeczne oraz budować własną wartość u dziecka. Adaptacja dziecka w przedszkolu przebiegnie dobrze, jeżeli w tym czasie będzie budowana więź między dzieckiem a nauczycielem i stworzona atmosfera, w której maluch poczuje się bezpiecznie. Rozstanie dziecka z rodzicem to najtrudniejsza chwila. Dopóki widzi rodziców, walczy i płacze, chcąc wszelkimi sposobami zmusić ich do zmiany decyzji. Dlatego nie należy przedłużać rozstania, ponieważ to tylko je utrudnia. Długie pożegnania budzą w dziecku nadzieję, że mama zabierze je ze sobą, więc płacze i histeryzuje, aby pokazać, jak bardzo jest mu źle. Płacz jest naturalnym sposobem radzenia sobie z przykrymi emocjami. Wtedy też dziecko w naturalny sposób szuka oparcia i szybko nawiązuje więź emocjonalną z nauczycielem. Jednym ze sposobów poznawania nowo przyjętego dziecka jest przeprowadzenie wywiadu lub wypełnienie przez rodziców ankiety. W ankiecie takiej mogą znaleźć się pytania dotyczące rozwoju dziecka, jego zachowania, upodobań, samodzielności. Uzyskane takich informacji pozwoli nauczycielowi właściwie zaopiekować się dzieckiem.
Dzieci, które adoptują się łatwo:
Dzieci mające trudności w przystosowaniu się:
Każde dziecko ma indywidualną drogę rozwojową, każde musi przejść przez okres adaptacji w nowym środowisku. To od nauczycieli i rodziców zależy, jak długo on będzie trwał. Wszyscy chcemy, aby wychowane przez nas dzieci były radosne i wesołe, mądre i dobre, kochane i kochające, zaradne i odważne, życzliwe i uczynne. Dlatego też bardzo liczy się współpraca rodziców z nauczycielem.
Bezpieczeństwo dzieci jest niewątpliwie najważniejszą sprawą, zarówno dla rodziców, jak i nas - nauczycieli. Dlatego też 5 września odwiedził przedszkolaków pan policjant, aby przypomnieć o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas drogi do przedszkola i nie tylko. Dzieci miały okazję utrwalić zasady zachowania się podczas przechodzenia przez jezdnię na przejściu dla pieszych, zarówno na tym bez sygnalizacji świetlnej jak i z sygnalizacją. Przypomniały również, którą stroną jezdni poruszamy się w przypadku, gdy nie ma przy niej chodnika. Pan policjant uczulił dzieci, aby podczas jazdy samochodem zawsze siedziały w fotelikach i miały zapięte pasy oraz aby przypominały o tym swoim rodzicom. Bardzo ważne jest, by dzieci zawsze były pod opieką dorosłych i aby nigdy nie wybiegały na jezdnię. Największą atrakcją była prezentacja broni, jaką mają do dyspozycji policjanci. Dzieci miały także okazję obejrzeć i przymierzyć kamizelki kuloodporne. Pan policjant odpowiedział też na wiele pytań, jakie zadawały mu dzieci i życzył bezpiecznego nowego roku przedszkolnego. Mamy nadzieję, że to życzenie się spełni. My również życzymy dzieciom rozwagi i ostrożności podczas codziennych zabaw.